12 cze 2010

custom clothes, czyli Afka maluje!

Photobucket

Dajcie jej farbki i kawałek ciucha, a zrobi z niego cuda... Dziś przedstawiamy wam Afkę, maturzystkę z Wrocławia, która jest jedną z niewielu osób w naszym kraju, zajmujących się tworzeniem tzw. Custom Clothes.

Dziś Mad rozmawia z Afką, która postanowiła swój talent artystyczny wykorzystać do tworzenia niezwykle oryginalnych ciuchów typu hand made. Spod jej pędzla wychodzą niepowtarzalne koszulki, buty i dodatki, które ozdabia motywami zainspirowanymi pop artem i kreskówkami.

Photobucket
źródło:www.afka-art.blog.onet.pl/

mad: Kiedy zaczęłaś interesować się modą i projektowaniem?

Wszystko zaczęło się około półtora roku temu, od pierwszych prób i uczeniu się na błędach. Sama nie wiem, co mnie do tego zainspirowało. Potem nastąpiła przerwa w tworzeniu, jednak po kilku miesiącach ruszyłam pełną parą, zakładające mojego bloga i realizując internetowe zamówienia.

Czy pamiętasz swoją pierwszą pracę? Możesz nam o niej opowiedzieć?

Moja pierwsza ukończona praca była raczej próbą generalną moich możliwości. Był to spontaniczny rysunek wykonany na zwykłym, białym podkoszulku, przedstawiający kota. Koszulka do dziś wygląda świeżo i jest z wielką chęcią noszona przez moją siostrę.


Skąd się wziął pomysł na królika pożerającego lukrowanego pączka czy buty candy sneakers? Czyli generalnie, skąd czerpiesz inspirację do swoich prac? 

Pomysły na rysunki przychodzą same z siebie, czasem są inspirowane znalezioną ilustracją, lub obrazkiem podsuniętym przez zamawiającego. Mam parę ulubionych motywów, które dowolnie modyfikuje i umieszczam w zależności, czy praca tego wymaga. Jednak prawie wszystkie wzory powstają od podstaw w mojej głowie. Na co dzień zajmuje się rysunkiem, kreatywność oraz rozwinięta wyobraźnia są tu niezbędne.

Opowiedz nam o materiałach, których używasz i technikach malowania.

Szczerze przyznam, że nie lubię dzielić się swoimi sposobami i sekretami, może dlatego, że sama musiałam długo szukać i ćwiczyć, zanim wszystko opanowałam. Powiem tylko, że używam łatwo dostępnych materiałów - zazwyczaj farb do tkanin i markerów, farb akrylowych. Nie eksperymentuje, mam swoje sprawdzone produkty, które co jakiś czas uzupełniam. Przy koszulkach czy butach używam zazwyczaj po prostu pędzli. Co do technik, wystarczy po prostu przeczytać instrukcje obsługi materiałów. (:

Photobucket
źródło:www.afka-art.blog.onet.pl/
Tworzysz koszulki, torby, portfele, buty... czy jest jakaś część garderoby, której nie jesteś w stanie przerobić, czy wszystko jest możliwe;)?

Wydaje mi się, że wszystko da się pomalować, nie kończąc na garderobie. Trzeba użyć tylko odpowiednich produktów. Można zaobserwować, że młodzi ludzie prześcigają się w pomysłach na „odpicowanie” przedmiotów codziennego użytku. Jeżeli chodzi i o mnie, mogę przyznać, że nawet moja myszka do komputera jest nieco przeze mnie udoskonalona (:

Co najbardziej lubisz tworzyć i dlaczego?

Jeżeli chodzi o projekty, które przedstawiam na blogu, najchętniej tworzy mi się buty, ze względu na możliwości oraz wygodę pracy. Gładkie powierzchnie nie stawiają oporu przy tworzeniu, a efekt cieszy moje oko.

Photobucket

Podchodzisz do swoich prac bardzo indywidualnie...Czy trudno ci się z nimi rozstawać? Jak podchodzisz do zamówień? Czy starasz się zdobyć jakieś informacje o kliencie?

Na pewno w każdą pracę wkładam cząstkę mnie, chociażby wymyślając wzór. Nigdy nie zdarzyło mi się zrezygnować z kontaktu z klientem, jednak wstępne zapoznanie następuje już po otrzymaniu pierwszej wiadomości od zamawiającego. Najczęściej są to kulturalni, młodzi ludzie, wiedzący, czego oczekują ode mnie.

Czy widziałaś już kogoś na ulicy w twoich ciuchach? Jakie to uczucie?

Niestety, wbrew pozorom z mojego rodzinnego miasta, Wrocławia, nie mam zbyt wielu zamówień. Jednak czasami widuje znajomych, którzy osobiście coś u mnie zamówili lub otrzymali oryginalną rzecz jako prezent. Cieszy mnie, że ją zakładają, to znak, że im się podoba.
Masz swoich ulubionych projektantów?

Wbrew pozorom, światowa moda mnie nie interesuje. Obserwuje panujące trendy, by trafić w gusta odbiorców, jednak nie mam swojego ulubionego projektanta.

Photobucket

Jesteś bardzo nowatorska w swoich pracach. Co myślisz o modzie panującej w Polsce i stylu ubierania polskich licealistów?

Myślę, że minie jeszcze trochę czasu, zanim polscy licealiści żywo zainteresują się custom clothings. Jest to teraz bardzo popularne na zachodzie. Wydaje mi się jednak, że młodzieży brakuje jeszcze odwagi, by zakładać to, co chcą i się wyróżniać - oczywiście, są wyjątki. Większość z nich jednak woli pozostać w „szarej strefie”, być niezauważalnym. Można również dostrzec, szczególnie w dziewczęcej modzie, pewną powtarzalność, brak oryginalności i własnego stylu. Wszystkie chcą się ubierać tak, jak dyktują katalogi mody, jednak żadna nie potrafi zmodyfikować tego tak, by przedstawiało to jej własny gust. Mogłam to zauważyć we własnym liceum, gdzie połowa dziewczyn nosiła zestawy, które wyglądały niemal identycznie.

Twoje marzenia i plany na bliską i daleką przyszłość?

W najbliższym czasie moim marzeniem jest dostanie się na wybrane studia - już wszystko rozstrzygnie się w ciągu tego miesiąca. Planuje również znaleźć sezonową pracę i wyjechać w końcu na długie, upragnione wakacje.
W dalszej przyszłości planuje rozwinąć trochę moją działalność, zacząć projektować nadruki na koszulki digitalowo, nawiązać współpracę z drukarnią czy sklepem. Może kiedyś będę mogła w ten sposób zarobić na codzienne życie?

Jeżeli zainteresowały Was prace Afki wpadajcie do niej na blog lub zasypujcie ją mailami:
www.afka-art.blog.onet.pl
adenina@onet.pl

Wywiad z Afką zaczyna nasz cykl rozmów z ciekawymi ludźmi. Wszystkimi młodymi i świeżymi! Szukamy tych, którzy chcieliby podzielić się swoją pasją i pokazać, że działanie to fajna sprawa! Piszcie do nas na mad-kontakt@gmail.com .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz